Η L-Theanine είναι ένα αμινοξύ που βρίσκεται στο πράσινο τσάι που διεγείρει αλφα κύματα στον εγκέφαλο.Η L-Theanine είναι τόσο ηρεμιστική όσο ο διαλογισμός.Ενισχύει την ενέργεια χωρίς έκπλυση, καταπραΰνει, χωρίς να σας κάνει να κοιμάστε και να σας παρακινεί χωρίς να παρακάνετε. Το αποτέλεσμα: χαλάρωση, ανάκαμψη, συγκέντρωση και καλή διάθεση.

Η L-Theanine είναι ένα αμινοξύ που βρίσκεται στο πράσινο τσάι που διεγείρει αλφα κύματα στον εγκέφαλο. Η L-Theanine είναι τόσο ηρεμιστική όσο ο διαλογισμός. Ενισχύει την ενέργεια χωρίς έκπλυση, καταπραΰνει, χωρίς να σας κάνει να κοιμάστε και να σας παρακινεί χωρίς να το παρακάνετε. Το αποτέλεσμα: χαλάρωση, ανάκαμψη, συγκέντρωση και καλή διάθεση.

Υπάρχουν εκατοντάδες μελέτες σχετικά με τα πολλά οφέλη για την υγεία του πράσινου τσαγιού.Αυτό που το κάνει, μετά το νερό, το πιο καταναλωμένο ποτό στον κόσμο, είναι η ευχάριστη γεύση και η χαλαρωτική του δράση.

Και οι δύο ιδιότητες – και ακόμα και άλλες – μπορούν να αποδοθούν σε ένα μοναδικό, νευρολογικά ενεργό αμινοξύ που ονομάζεται L-theanine.

Πληροφορίες για τη θεάνη

Στην καθημερινή ζωή της σύγχρονης ζωής μας, εκτίθενται σε πολλούς παράγοντες στρες, οι οποίοι επιδεινώνονται από την έλλειψη θρεπτικών ουσιών, την έλλειψη ύπνου και τα συναφή, με αποτέλεσμα σωματικά και ψυχικά προβλήματα.

Δεν είναι περίεργο ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι καταφεύγουν σε φάρμακα για να βρουν την ειρήνη του μυαλού και να διαχειριστούν το άγχος . Ωστόσο, αυτά έχουν πολλές παρενέργειες που μπορεί να είναι επικίνδυνες.

Δεν προτιμάτε να πάρετε κάτι που είναι φυσικό και δεν έχει καμία γνωστή ανεπιθύμητη ενέργεια; Πολλοί άνθρωποι κάνουν ακριβώς αυτό, γεγονός που καθιστά το Theanin όλο και πιο δημοφιλές.

Τι είναι η L-Theanine;

Η L-θεανίνη (ή απλά ονομάζεται αανίνη) είναι ένα ελεύθερο αμινοξύ που εμφανίζεται σχεδόν αποκλειστικά στο εργοστάσιο του πράσινου τσαγιού και αντιπροσωπεύει περίπου το 1-2% του ξηρού βάρους των φύλλων τσαγιού.

Είναι το κυρίαρχο αμινοξύ στα φύλλα του πράσινου τσαγιού και δίνει στο τσάι τη γεύση του umami, την «πέμπτη γεύση» (εκτός από τις τέσσερις παραδοσιακές γεύσεις γλυκιά, αλμυρή, ξινή και πικρή).

Η επίδραση της θεανίνης

Η καταπραϋντική επίδραση του πράσινου τσαγιού μπορεί να φανεί σαν μια αντίθεση στις διεγερτικές ιδιότητες της καφεΐνης στο τσάι – ωστόσο, μπορεί να εξηγηθεί από τις επιδράσεις της αλανίνης. Αυτό το αμινοξύ εξουδετερώνει τις διεγερτικές επιδράσεις της καφεΐνης στο νευρικό σύστημα.

Η έρευνα σε εθελοντές έδειξε ότι η L-θεανίνη χαλαρώνει περίπου 30-40 λεπτά μετά την κατάποση μέσω τουλάχιστον δύο διαφορετικών μηχανισμών.

  • Πρώτον, αυτό το αμινοξύ διεγείρει άμεσα την παραγωγή εγκεφαλικών κυμάτων άλφα, δημιουργώντας μια κατάσταση βαθιάς χαλάρωσης και ψυχικής εγρήγορσης που μοιάζει με αυτή του διαλογισμού.
  • Δεύτερον, η αλανίνη εμπλέκεται στο σχηματισμό του ανασταλτικού νευροδιαβιβαστή γ-αμινοβουτυρικού οξέος (GABA ). Το GABA επηρεάζει τα επίπεδα δύο άλλων νευροδιαβιβαστών, ντοπαμίνης και σεροτονίνης, που παράγουν το σημαντικό χαλαρωτικό αποτέλεσμα.

1. Η L-Theanine προωθεί τα άλφα εγκεφαλικά κύματα

Ο εγκέφαλος εκπέμπει αδύναμα ηλεκτρικά ερεθίσματα (εγκεφαλικά κύματα) που μπορούν να μετρηθούν στην επιφάνεια του κεφαλιού. Η επικρατούσα συχνότητα των ηλεκτρικών παλμών σχετίζεται με διάφορους τύπους νοητικών καταστάσεων και δραστηριοτήτων.

Τα εγκεφαλικά κύματα μπορούν να χωριστούν σε τέσσερις κατηγορίες (δέλτα, θήτα, άλφα και βήτα), καθένα από τα οποία μπορεί να συνδεθεί με μια ψυχική κατάσταση.

  • Το Delta εμφανίζεται μόνο στις βαθύτερες φάσεις του ύπνου.
  • Η Θήτα μπορεί να παρατηρηθεί με ελαφρύ ύπνο και υπνηλία.
  • Το άλφα εμφανίζεται ενώ ξυπνά όταν υπάρχει χαλαρή και αβίαστη προσοχή.
  • Η βήτα μπορεί να παρατηρηθεί σε αγχωτικές καταστάσεις όταν η ψυχική συγκέντρωση και εστίαση είναι δύσκολη.

Τα άλφα εγκεφαλικά κύματα είναι γνωστό ότι βρίσκονται σε χαλαρή κατάσταση, έτσι τα άλφα κύματα χρησιμοποιούνται ως σημεία χαλάρωσης.

Σε μία μελέτη η τοπογραφία των εγκεφαλικών κυμάτων έδειξαν ότι μέσα σε 40 λεπτά μετά την κατάποση του είτε 50 ή 200 mg κύματα θεανίνη άλφα θα μπορούσε να παρατηρηθεί από την πίσω πλευρά προς την κορυφή της κεφαλής (ινιακή και βρεγματικού περιοχές του εγκεφάλου).

Σε μια ξεχωριστή μελέτη, η ένταση των κυμάτων άλφα θεωρήθηκε δοσοεξαρτώμενη (με δόση 200 mg που προκάλεσε σημαντική αύξηση έναντι της ομάδας ελέγχου) και ήταν ανιχνεύσιμη μετά από 30 λεπτά.

2. Η θεανίνη ενισχύει τις ορμόνες ευτυχίας

Η L-Theanine έχει σημαντική επίδραση στην παροχή ή τη μείωση των νευροδιαβιβαστών, όπως οι ορμόνες ευτυχίας ντοπαμίνη και σεροτονίνη, η οποία βελτιώνει τη μνήμη και την ικανότητα εκμάθησης.

Η θεανίνη μπορεί επίσης να επηρεάσει τα συναισθήματα λόγω της αυξημένης απελευθέρωσης ντοπαμίνης. Η θεανίνη μειώνει τα επίπεδα σεροτονίνης στον εγκέφαλο είτε περιορίζοντας τη σύνθεση σεροτονίνης είτε αυξάνοντας την εγκεφαλική κάθαρση.

3. Η θεανίνη μειώνει την αρτηριακή πίεση

Η ρύθμιση της πίεσης του αίματος εξαρτάται εν μέρει από τους κατεχολαμινεργικούς και σεροτονεργικούς νευρώνες του εγκεφάλου και του περιφερικού νευρικού συστήματος.

Μελέτες σε αυθόρμητα υπερτασικούς αρουραίους (SHR) έδειξαν εντυπωσιακό αντιυπερτασικό αποτέλεσμα της αλανίνης.

  • Η μείωση της αρτηριακής πίεσης ήταν εξαρτώμενη από τη δόση, με τις υψηλότερες δόσεις δοκιμής να παράγουν την πιο σημαντική μείωση.
  • Η L-γλουταμίνη ήταν ένας από τους παράγοντες ελέγχου.
  • Αν και η L-γλουταμίνη έχει παρόμοια χημική δομή με την αλανίνη, δεν είχε αντιυπερτασικό αποτέλεσμα.

Προκαταρκτικές μελέτες δείχνουν ότι η L-θεανίνη μπορεί να αυξήσει την αντικαρκινική δραστηριότητα κάποιων χημειοθεραπευτικών παραγόντων (δοξορουμπικίνη και ιδαρουβικίνη) και να ανακουφίσει κάποιες παρενέργειες αυτών των φαρμάκων.

Φαίνεται να αυξάνει την ανασταλτική συγκέντρωση αυτών των φαρμάκων στα καρκινικά κύτταρα, αν και ο ακριβής μηχανισμός είναι άγνωστος. Την ίδια στιγμή, η αδενίνη μειώνει το οξειδωτικό στρες που προκαλείται από αυτά τα φάρμακα σε φυσιολογικά κύτταρα – πιθανώς λόγω της ελαφρώς αντιοξειδωτικής δράσης της. Από την άποψη αυτή, η αλανίνη έχει αποδειχθεί ότι αναστέλλει in vitro υπεροξείδωση λιπιδίων που προκαλείται από χαλκό λιποπρωτεΐνης χαμηλής πυκνότητας (LDL).

4. Η θεανίνη μειώνει το στρες και το άγχος

Το άγχος και το άγχος είναι απενεργοποιητικές καταστάσεις που διαταράσσουν την ισορροπία των ορμονών μας, συμβάλλοντας στην απώλεια της ευημερίας, των επιδόσεών μας και ακόμη και της διάρκειας ζωής. Το άγχος διαταράσσει το ανοσοποιητικό σύστημα , καθιστώντας μας ευάλωτο σε ευκαιριακές λοιμώξεις και μπορεί να προκαλέσει κατάθλιψη.

Το 1998, οι φαρμακευτικές πωλήσεις φαρμάκων κατά του άγχους έφτασαν τα 700 εκατομμύρια δολάρια, ενώ η πώληση αντικαταθλιπτικών ανήλθε σε περίπου 5 δισεκατομμύρια δολάρια!

Οι άνθρωποι που υποφέρουν από άγχος μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη Theanin για να ανακουφίσουν πολλές από τις βλαβερές συνέπειες του στρες χωρίς να καταστεί ηρεμισμένη. Η θεανίνη δεν σας κάνει να νυσταγμένο γιατί αυτό το αμινοξύ δεν παράγει κηλίδες theta στον εγκέφαλο. Σε ήδη χαλαρούς ανθρώπους, το Theanin δεν προκαλεί περαιτέρω χαλάρωση.

Theanine μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως διαιτητικά συμπληρώματα χρησιμοποιούνται επίσης σε άλλες περιοχές επειδή μειώνει τις παρενέργειες της καφεΐνης, οι οποίες προκαλούνται από υπερβολική κατανάλωση καφέ, τα αναψυκτικά και άλλες ουσίες που περιέχουν καφεΐνη.

Οι πιο σημαντικές πληροφορίες για τη Theanin με μια ματιά:

  • Η θεανίνη είναι ένα αμινοξύ.Σε πειράματα με ζώα έχει δείξει ότι είναι εντελώς μη τοξικό και δεν έχει παρενέργειες.
  • Το Theanine λειτουργεί σε περίπου 30 λεπτά.
  • Η θεανίνη θεωρείται στην Ιαπωνία ως παράδειγμα της πέμπτης γεύσης – εκτός από γλυκό, ξινό, αλμυρό και πικρό.
  • Η θεάνη είναι ο λόγος για τον οποίο το πράσινο τσάι είναι καλύτερο για συγκέντρωση από τον καφέ. Η theanine μειώνει την αύξηση της κατανάλωσης ενέργειας από τον καφέ, αλλά αυξάνει τη συγκέντρωση.
  • Η θεανίνη αυξάνει τα επίπεδα του αγγελιοφόρου GABA, πράγμα που εξασφαλίζει καλή διάθεση.Κανονικά, τα επίπεδα GABA μειώνονται όσο μεγαλώνουμε. Η θεανίνη αυξάνει την ποσότητα του GABA σε πιο νεανικά επίπεδα.
  • Η θεανίνη φαίνεται επίσης να αυξάνει τα επίπεδα των παραγόντων ευτυχίας σεροτονίνης και ντοπαμίνης που παρέχουν ευεξία.Αυτό σημαίνει ότι θα αισθανθείτε πιο ήρεμοι και πιο προσεκτικοί μέσω του Theanin.
  • Η Θεάνη είναι ο Βούδας σε ένα μπουκάλι.
  • Η θεανίνη έχει αντικαρκινικές και αντιοξειδωτικές ιδιότητες.
  • Η θεάνη προωθεί επίσης το ανοσοποιητικό σύστημα και μειώνει την αρτηριακή πίεση και το αίσθημα του στρες.
  • Σε αντίθεση με τα επικίνδυνα φάρμακα, η αλανίνη δεν είναι εθιστική.

Η θεάνη συνιστάται για:

  • αυξάνει τη συγκέντρωση και την προσοχή
  • εξασφαλίζει ευχάριστη χαλάρωση και διαβεβαίωση
  • μειώνει το άγχος
  • μειώνει το άγχος
  • βοηθάει στη χαλάρωση των διαταραχών του ύπνου
  • υψηλή πρόσληψη καφεΐνης για να εξουδετερώσει τις διεγερτικές επιδράσεις της καφεΐνης στο νευρικό σύστημα

L-θειανίνη κατάποση και εφαρμογή

Οι περισσότερες κλινικές μελέτες και πληροφορίες σχετικά με το ανιόν προέρχονται από την Ιαπωνία.

  • Είναι γνωστό ότι απορροφάται από το λεπτό έντερο μέσω ενεργού μεταφορικής διαδικασίας συνδυασμένης με νάτριο.
  • Εξουδετερώνει τον αιματοεγκεφαλικό φραγμό, το οποίο απεικονίζεται από την ψυχική επίδραση.
  • Theanine παλεύουν με την αμινοξέα ομάδα μεθειονίνης ( λευκίνη , ισολευκίνη και βαλίνη) περίπου να απορροφώνται από τον πεπτικό σωλήνα και στον εγκέφαλο – αλλά με τις συγκεντρώσεις των αμινοξέων παραμένουν αμετάβλητες με την ταυτόχρονη πρόσληψη θεανίνης.

Η θεάνη είναι εξαιρετικά ασφαλής. Το 1964, το Ιαπωνικό Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικών Υποθέσεων ενέκρινε τον Theanin για απεριόριστη χρήση σε όλα τα τρόφιμα εκτός από παιδικές τροφές.

Το Theanine προορίζεται για χρήση ως νοητικό και φυσικό χαλαρωτικό που δεν προκαλεί υπνηλία. Παρόλο που δεν υπάρχει καθορισμένο χρονοδιάγραμμα για τη λήψη της αλανίνης, το αανίη μπορεί να είναι ακόμα πιο αποτελεσματικό αν ληφθεί κατά το πρώτο σημάδι άγχους.

  • Με βάση τα αποτελέσματα των κλινικών μελετών, η ηανίνη είναι η πιο αποτελεσματική σε δόση 50-200 mg.Το αποτέλεσμα είναι αισθητό μετά από 30 λεπτά και διαρκεί για 8-10 ώρες.
  • Τα άτομα με υψηλά επίπεδα άγχους μπορούν να αυξήσουν τη δόση της θεανίνης σε τουλάχιστον 100 mg, με όχι περισσότερο από 600 mg να λαμβάνεται σε διάστημα έξι ωρών.
  • Το FDA συνιστά μέγιστη δόση 1200 mg ημερησίως, αν και οι λόγοι για αυτόν τον περιορισμό δεν είναι σαφείς, καθώς η αλανίνη αποδείχθηκε πολύ ασφαλής.

Δεν υπάρχουν γνωστές ανεπιθύμητες αντιδράσεις στην αλανίνη και δεν έχουν αναφερθεί αλληλεπιδράσεις φαρμάκων. Η επίδραση της αλανίνης δεν επηρεάζεται από τα τρόφιμα και μπορεί να ληφθεί ανά πάσα στιγμή ανάλογα με τις ανάγκες.

Εφόσον η αλανίνη έχει ήπια γεύση, οι κάψουλες μπορούν να ανοιχθούν και τα περιεχόμενα να διαλυθούν σε νερό.

Παρόλο που η ανυδρίτη είναι πιθανώς ασφαλής για έγκυες και θηλάζουσες γυναίκες, συνιστάται να μην λαμβάνεται χωρίς πρώτα να συμβουλευτείτε τον γιατρό.