Τα φυσικά θρεπτικά συστατικά, όπως το ασβγαγκάντα, το ροδόλιο τριαντάφυλλο ή η 1-θεανίνη, μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη της εξουθένωσης και στη μείωση των επιπτώσεων του στρες.

Τα άτομα με το σύνδρομο εξάντλησης αισθάνονται ότι έχουν καεί ψυχικά και σωματικά, αφηρημένα, απογοητευμένα και ευερέθιστα. Τα φυσικά προσαρμοστικά συστατικά όπως η Rhodiola Rosea και μια σειρά φαρμακευτικών βοτάνων από παράδοση  αυξάνουν την αντοχή στο στρες και φέρνουν νέα δύναμη στη ζωή. Η και η εξάντληση ευνοούν την παραγωγή νευροδιαβιβαστών για εσωτερική ειρήνη και ευτυχία.

Η συνεχής καταπόνηση και η σταθερή απελευθέρωση αδρεναλίνης μπορεί να στερήσει το σώμα από την ενέργεια και να οδηγήσει σε μια γνωστή κατάσταση με εξάντληση.

Παρόλο που  οι εξαντλήσεις σχετίζονται συνήθως με κόπωση , μπορεί επίσης να προκύψουν  σε καταστάσεις που σχετίζονται με το άγχος  και εκτός του περιβάλλοντος εργασίας. Για παράδειγμα, η φροντίδα για άρρωστα μέλη της οικογένειας, μόνιμες οικογενειακές ευθύνες και οικονομικό άγχος μπορεί επίσης να προκαλέσει το αίσθημα και τα  συμπτώματα της εξάντλησης .

Μερικές μελέτες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που πάσχουν από μακροχρόνια εξάντληση βιώνουν χημικές αλλαγές στο σώμα. Αυτές οι μετατοπίσεις στην ισορροπία του σώματος μπορεί να παραμείνουν ακόμα και όταν τα συμπτώματα  έχουν εξαφανιστεί.

Σημάδια και συμπτώματα έξαψης

Εάν υποφέρετε από εξάντληση, πιθανότατα θα παρατηρήσετε ένα ή περισσότερα από τα ακόλουθα σημεία και συμπτώματα:

  • Αίσθημα κενότητας, εξάντλησης, κατάθλιψης και άγχους
  • Έλλειψη ενέργειας
  • Αυξημένη κόπωση και αισθήματα κόπωσης
  • Φυσικά συμπτώματα, συμπεριλαμβανομένων των γαστρεντερικών διαταραχών
  • Πρόβλημα ξυπνήματος το πρωί
  • Αυξημένη λαχτάρα για διεγερτικά (π.χ. καφεΐνη, αλκοόλ και φάρμακα)

Εάν το αίσθημα καύσου οφείλεται σε συνεχιζόμενο άγχος κατά την εργασία, μπορεί επίσης να αντιμετωπίσετε τα ακόλουθα συμπτώματα:

  • Απώλεια ενδιαφέροντος για την εργασία, συμπεριλαμβανομένων των καθημερινών καθηκόντων σας
  • Αρνητική στάση απέναντι στο περιβάλλον εργασίας σας
  • Απογοητευτικά συναισθήματα προς τους συναδέλφους σας
  • Μειωμένη απόδοση στην εργασία
  • Αυξημένη ώθηση για απομάκρυνση από την εργασία

Εάν έχετε καψίματα, μπορεί να είστε σε αρνητική κατάσταση νου και να αισθανθείτε μια γενική απάθεια στη ζωή σας. Είναι πιθανό ότι δεν μπορείτε να εστιάσετε στις καθημερινές σας εργασίες καθώς και στις εργασίες που σχετίζονται με την εργασία σας.

Εάν η κατάψυξη διαρκεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, η γενική σας υγεία και ευεξία μπορεί να διακυβεύονται – τόσο σωματικά όσο και διανοητικά.

Οφέλη από τη θεραπεία της εξουθένωσης με συμπληρώματα

Οι καλά οργανωμένες επιστημονικές έρευνες δείχνουν ότι τα συμπληρώματα διατροφής μπορούν να ανακουφίσουν τα σημεία και τα συμπτώματα της εξουθένωσης. Ορισμένες από αυτές τις φυσικές θρεπτικές ουσίες λειτουργούν άμεσα κατά της εξάντλησης, μειώνοντας τα συμπτώματα του μόνιμου στρες, της ανησυχίας και των μεταβολών της διάθεσης.

Τα παρακάτω βότανα και συμπληρώματα μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των διαφόρων μορφών καψίματος και συμπτωμάτων που σχετίζονται με την εξάντληση:

  • Rhodiola Rosea – μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της απόδοσης και της ψυχικής κατάστασης κάτω από άγχος
  • Ashwagandha– μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των επιπτώσεων της αδρεναλίνης που σχετίζεται με το άγχος και της εξουθένωσης
  • L-Theanine– απελευθερώνει νευροδιαβιβαστές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του άγχους

Η Rhodiola rosea κατά της εξάντλησης

Η Rhodiola Rosea μπορεί να βελτιώσει την απόδοση και την ψυχική κατάσταση των έμπειρων ατόμων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η Rhodiola μπορεί επίσης να προσφέρει ανακούφιση κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής εξουθένωσης και της επαγγελματικής κόπωσης.

Σε μία μελέτη, 66 ασθενείς που έπασχαν από υψηλά επίπεδα εργασιακής πίεσης έλαβαν είτε ένα προϊόν Rhodiola Rosea είτε ένα εικονικό φάρμακο. Μετά από 28 ημέρες, οι ασθενείς που έλαβαν Rhodiola Rosea παρουσίασαν βελτιωμένη διάθεση, καλύτερη ψυχική απόδοση, καλύτερη γνωστική λειτουργία και μειωμένη κόπωση.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η Rhodiola Rosea έχει αντι-κόπωση που ενισχύει την ψυχική απόδοση και, ιδιαίτερα, την ικανότητα συγκέντρωσης. Το Rhodiola Rosea μειώνει επίσης την απελευθέρωση κορτιζόλης σε αναδυόμενες καταστάσεις άγχους σε ασθενείς με εξάνθημα με συμπτώματα κόπωσης.

Πώς βοηθάει η Rhodiola Rosea:

  • Σημαντικά βελτιώνει την ψυχική απόδοση και τη διάθεση κατά τη διάρκεια του στρες
  • Απελευθερώνει την επαγγελματική εξουθένωση
  • Μειώνει την κόπωση

Ashwagandha ενάντια στην καύση

Το Ashwagandha (Withania somnifer) είναι ένα ινδικό βότανο που χρησιμοποιείται στην παραδοσιακή ιατρική της Αγιουρβέδα για την καταπολέμηση της επινεφριδιακής κόπωσης. Αυτό το προσαρμογόνο λαμβάνεται κυρίως ως συμπλήρωμα διατροφής λόγω των αγχολυτικών του ιδιοτήτων. Το Ashwagandha δρα μειώνοντας τα επίπεδα κορτιζόλης και μειώνοντας τις αρνητικές επιπτώσεις του στρες στο ανοσοποιητικό σύστημα .

Υπάρχουν επίσης ενδείξεις ότι το Ashwagandha μπορεί να βοηθήσει με το χρόνιο άγχος ή το άγχος που σχετίζεται με το άγχος. Μελέτες έχουν δείξει ότι το Ashwagandha μπορεί να μειώσει το επίπεδο άγχους και να βελτιώσει την ανοσοποιητική λειτουργία και τον ύπνο .

Ορισμένες μελέτες έχουν επίσης δείξει ότι το Ashwagandha μπορεί να προσφέρει τα ακόλουθα οφέλη για την υγεία:

  • Βελτιώνει ορισμένα συμπτώματα που σχετίζονται με το σύνδρομο έλλειψης προσοχής (ADHD)
  • Μειώνει το επίπεδο σακχάρου στο αίμα στον διαβήτη
  • Μειώνει το επίπεδο χοληστερόλης
  • Βελτιώνει την ποιότητα του σπέρματος
  • Βελτιώνει τα συμπτώματα της αρθρίτιδας

Πώς βοηθά ο Ashwagandha:

  • Μειώνει την επίδραση της πίεσης του ανοσοποιητικού
  • Μειώνει το επίπεδο άγχους

L-θεανίνη και καύση

Η L-Theanine, ένα αμινοξύ από το Green Teet, δημιουργεί μια αίσθηση ηρεμίας και χαλάρωσης. Η L-Theanine διεγείρει την απελευθέρωση των νευροδιαβιβαστών ντοπαμίνη και σεροτονίνη, η οποία μπορεί να μειώσει το άγχος.

Η L-Theanine βοηθά επίσης στην παραγωγή άλφα κύματος στον εγκέφαλο. Αυτό αυξάνει την ικανότητα συγκέντρωσης κατά τη διάρκεια των φάσεων χαλάρωσης μέσα σε 30 λεπτά έως μία ώρα μετά την εισαγωγή.

Πώς βοηθά το L-Theanine:

  • Μειώνει το επίπεδο άγχους
  • Δημιουργεί ένα αίσθημα χαλάρωσης

Ποιος μπορεί να επωφεληθεί από τη λήψη συμπληρωμάτων για την ανακούφιση από τα εγκαύματα;

Τα συμπληρώματα διατροφής μπορούν να σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε καλύτερα το άγχος εάν πάσχετε από συμπτώματα καψίματος για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Αν πάσχετε από χρόνιο στρες, μπορεί να είναι δύσκολο να βρείτε αρκετή ενέργεια για να κάνετε θετικές αλλαγές στον τρόπο ζωής σας ενάντια στην καύση.

Η λήψη ενός συμπληρώματος διατροφής μπορεί να είναι επωφελής εάν έχετε οποιοδήποτε από τα ακόλουθα συμπτώματα:

  • Μόνιμο αίσθημα κούρασης, ακόμη και χωρίς τη δύναμη για τα απλούστερα καθήκοντα
  • Πλήρης απώλεια κινήτρων για επαγγελματικές εργασίες
  • Δυσκολία συγκέντρωσης σε μεγαλύτερες χρονικές περιόδους
  • η κοινωνική ζωή θεωρείται ως αγχωτική
  • Αίσθημα κενό, έλλειψη συναισθημάτων και κατανόηση
  • Η έλλειψη κινήτρων στην καθημερινή ζωή

Τα συμπληρώματα διατροφής έχουν ανεπιθύμητες ενέργειες;

  • Το Rhodiola Rosea θεωρείται ασφαλές για βραχυπρόθεσμη χρήση (διάρκειας έως 10 εβδομάδων). Επί του παρόντος δεν υπάρχουν μελέτες σχετικά με πιθανές παρενέργειες μακροχρόνιας χρήσης.
  • Υπάρχουν λίγες ενδείξεις ότι το Ashwagandha προκαλεί βραχυπρόθεσμες παρενέργειες. Σύμφωνα με ορισμένες αναφορές, η παρατεταμένη πρόσληψη μπορεί να οδηγήσει σε γαστρεντερικές διαταραχές.
  • Η L-Theanine θεωρείται ασφαλής και δεν υπάρχουν γνωστές παρενέργειες με μακροχρόνια χρήση.

Αλληλεπιδράσεις των συμπληρωμάτων διατροφής

  • Δεν υπάρχουν γνωστές ιατρικές αλληλεπιδράσεις για την Rhodiola Rosea
  • Το Ashwagandha μπορεί να αλληλεπιδράσει με ανοσοκατασταλτικά, ορισμένα ηρεμιστικά και φάρμακα θυρεοειδούς.
  • Η L-Theanine μπορεί να αλληλεπιδράσει με φάρμακα για υψηλή αρτηριακή πίεση και ορισμένα διεγερτικά.

Τι πρέπει να προσέχετε στα συμπληρώματα διατροφής

Αν ψάχνετε για ένα υψηλής ποιότητας διατροφικό συμπλήρωμα για την πρόληψη της εξουθένωσης, θα πρέπει να προτιμάτε τα προϊόντα με φυσικά συστατικά.

Το συμπλήρωμα διατροφής θα πρέπει να έχει ειδικά διαμορφωθεί για τη μείωση του στρες και την ανακούφιση από τα συμπτώματα καψίματος.

Ψάξτε για προϊόντα από έγκυρα εμπορικά σήματα τα οποία μπορούν να ληφθούν τακτικά χωρίς να εξαρτώνται από αυτά.

Ποιοι δεν πρέπει να λαμβάνουν συμπληρώματα εξανθήματος;

Συμπληρώματα που περιέχουν Rhodiola Rosea, Ashwagandha και L-Theanine θα πρέπει να αποφεύγονται από έγκυες γυναίκες. Θα πρέπει επίσης να αποφεύγονται από άτομα που σκοπεύουν να μείνουν έγκυες και θηλάζουσες μητέρες.

Επιπλέον, το Ashwagandha πρέπει να χρησιμοποιείται με προσοχή από άτομα με διαβήτη καθώς και υψηλή ή χαμηλή αρτηριακή πίεση. Θα πρέπει επίσης να αποφεύγεται από άτομα με γαστρικά έλκη, αυτοάνοσες ασθένειες, διαταραχές του θυρεοειδούς ή προγραμματισμένες χειρουργικές επεμβάσεις.

Εάν λαμβάνετε φάρμακα όπως αντικαταθλιπτικά φάρμακα, ρωτήστε πάντα το γιατρό σας προτού χρησιμοποιήσετε φυσικά συμπληρώματα.

Γιατί πρέπει να πάρετε ένα συμπλήρωμα διατροφής για την καύση;

Είναι σημαντικό να λάβετε προληπτικά μέτρα για να εξουδετερώσετε τα αποτελέσματα της εξουθένωσης και να αποφύγετε την επιδείνωση των συμπτωμάτων. Έτσι, θα έχετε πάλι τη ζωή σας υπό έλεγχο και θα αποφύγετε τις μακροπρόθεσμες αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία.

Οι φυσικές θεραπείες για το κάψιμο έχουν επίσης τα ακόλουθα θετικά αποτελέσματα:

  • αυξάνει το γενικό αίσθημα της ζωτικότητας και της αντοχής
  • βελτιώνει το επίπεδο ενέργειας και ανεκτικότητάς σας
  • μειώνει την επιθετικότητα και την ευερεθιστότητα
  • προωθεί το αίσθημα της ηρεμίας και της αυτοπεποίθησης
  • εξαλείφει τις αρνητικές επιπτώσεις του στρες
  • βελτιώνει το ανοσοποιητικό σύστημα καθώς και τη συνολική κατάσταση της υγείας και της ευημερίας
  • βελτιώνει τη μνήμη, τη συγκέντρωση και τη διανοητική σαφήνεια
L-θεανίνη
Η L-Theanine είναι ένα αμινοξύ που βρίσκεται στο πράσινο τσάι που διεγείρει αλφα κύματα στον εγκέφαλο.Η L-Theanine είναι τόσο ηρεμιστική όσο ο διαλογισμός.Ενισχύει την ενέργεια χωρίς έκπλυση, καταπραΰνει, χωρίς να σας κάνει να κοιμάστε και να σας παρακινεί χωρίς να παρακάνετε. Το αποτέλεσμα: χαλάρωση, ανάκαμψη, συγκέντρωση και καλή διάθεση. (περισσότερα…)
Rhodiola
Η Rhodiola rosea έχει χρησιμοποιηθεί ως φυσικό τονωτικό για πάνω από 3000 χρόνια για να αυξήσει την ενέργεια και να ενισχύσει τη ζωτικότητα. Στη Σιβηρία, οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν Rhodiola Rosea λέγεται ότι είναι τουλάχιστον 100 ετών. Με την Rhodiola Rosea μπορείτε να νιώσετε την ενέργεια της τίγρης της Σιβηρίας. (περισσότερα…)
Ωμέγα 3
Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι από τα πιο σημαντικά θρεπτικά συστατικά της εποχής μας, καθώς έχουν πολύ θετική επίδραση στην υγεία. Η  επιστήμη επιβεβαιώνει  ότι τα ωμέγα 3 βοηθούν στην πρόληψη των καρδιακών παθήσεων, ομαλοποίηση της πίεσης του αίματος, χαμηλότερα επίπεδα χοληστερόλης και στην ανακουφίσει του πόνου στις αρθρώσεις, ημικρανίες και κατάθλιψη. (περισσότερα…)
Μαγνήσιο
Το μαγνήσιο συμμετέχει στην παραγωγή περισσότερων από 300 ζωτικών ενζύμων στο σώμα. Αυτό δείχνει πόσο σημαντικό είναι για τις επιδόσεις και την ενέργεια. Το μαγνήσιο χαλαρώνει τους μυς και αποτρέπει τους μυϊκούς σπασμούς. Πρόκειται για ένα φυσικό φάρμακο κατά του στρες που ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση και αποτρέπει την καρδιακή ανεπάρκεια. Το μαγνήσιο είναι το πιο πολύτιμο μέταλλο της εποχής μας. (περισσότερα…)