Οι ζωτικές ουσίες των ματιών, όπως η λουτεΐνη και η ασταξανθίνη, προστατεύουν την όραση και μειώνουν τον κίνδυνο εκφύλισης της ωχράς κηλίδας.

Ποτέ πριν δεν ήταν τα μάτια μας τόσο έντονα υπερφορτωμένα όπως σήμερα. Για ώρες διαβάζουμε, σερφάρουμε ή δουλεύουμε στον υπολογιστή, παρακολουθούμε τηλεόραση ή χρησιμοποιούμε τη μικρή οθόνη των κινητών τηλεφώνων μας. Ως εκ τούτου, ειδικά τα μάτια χρειάζονται πολύ συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά, τα οποία τα ενισχύουν και προστατεύουν, έτσι ώστε να διατηρείται η όραση.

Το ευαίσθητο αισθητήριο μάτι

Βλέποντας είναι μια από τις σημαντικότερες ανθρώπινες ικανότητες. Το μάτι καθιστά δυνατό τον προσανατολισμό στον κόσμο. Η φωτεινότητα μπορεί να διακριθεί από το σκοτάδι, τα αντικείμενα απεικονίζονται στον αμφιβληστροειδή.

Δεν είναι ορατό κάθε αντικείμενο. Οι αντιθέσεις, τα χρώματα και η φωτεινότητα καθορίζουν τα όρια της ανθρώπινης όρασης. Όσο πιο μακριά είναι ανοικτή η κόρη, τόσο καλύτερη είναι η ανάλυση, δεδομένης της επαρκούς φωτεινότητας.

Οι θάλαμοι των ματιών, ο κερατοειδής, η ίριδα, η κόρη, το οπτικό νεύρο, το υαλοειδές και ο αμφιβληστροειδής είναι πολύ ευαίσθητοι. Οι μικρές διαταραχές μπορεί να έχουν σοβαρές συνέπειες.

Αιτίες της αμτροπίας και των ασθενειών

Όταν βλέπουμε να παίζουν το μάτι, τον αμφιβληστροειδή χιτώνα, τον κερατοειδή χιτώνα, τον φακό και το υαλώδες το ένα στο άλλο. Επίσης, το λεγόμενο υδατικό χιούμορ επηρεάζει την ικανότητα της όρασης. Ωστόσο, τα μάτια δεν είναι πάντοτε υπεύθυνα για μια ελαττωματική όραση. Μπορεί επίσης να είναι η αιτία οργανικών ή άλλων λειτουργικών προβλημάτων.

Ήδη στην ηλικία των 20 ετών τα μάτια αρχίζουν να γερνούν, αν και ως επί το πλείστον αργά. Οι εξωτερικές συνθήκες, ωστόσο, μπορούν να επιταχύνουν τη γήρανση. Αυτά περιλαμβάνουν τον ανεπαρκή φωτισμό και τη συνεχή εργασία στην οθόνη.

Η παρακολούθηση της ακτινοβολίας είναι επιβλαβής για τα μάτια. Όποιος έχει σταθμό εργασίας υπολογιστών εκτίθεται σε αυτές τις ακτίνες σχεδόν καθημερινά. Όταν τα μάτια αρχίσουν να βλάπτουν, αυτό είναι ένα σήμα συναγερμού. Δεν πρέπει να έρχεται τόσο μακριά. Το άγχος επηρεάζει επίσης τα μάτια. Μια καταστροφή της όρασης μπορεί να είναι το αποτέλεσμα.

Οι άνθρωποι σε σκονισμένο περιβάλλον εκθέτουν τα μάτια τους σε άμμο και μερικές φορές σε θραύσματα. Στα εργαστήρια και στα εργοτάξια, χρησιμοποιούνται επίσης ορισμένες χημικές ουσίες. Ρύπαντες βρίσκονται επίσης στον καπνό τσιγάρων. Ο καπνός ρυπαίνει τα μάτια.

Τόσο το καλοκαίρι όσο και ο χειμώνας, το λαμπερό φως του ήλιου με τις ακτίνες UV αποτελεί πρόκληση για τα μάτια. Το φως του ήλιου απειλεί με επικίνδυνες ακτίνες UV. Αυτές οι υπεριώδεις ακτίνες βλάπτουν το δέρμα καθώς και τα μάτια.

Στην περίπτωση του υπεριώδους φωτός παράγονται ελεύθερες ρίζες, οι οποίες προκαλούν το εσωτερικό του ματιού καθώς και την επιφάνεια του δέρματος. Επίσης χλωριωμένο νερό σε πισίνες μπορεί να φράξει τα μάτια. Αυτό είναι αναγνωρίσιμο από την προκύπτουσα ερυθρότητα στα μάτια.

Τα μάτια και η όραση γίνονται υγιή

Γυαλιά ηλίου και καλύμματα κεφαλής παρέχουν σκιά για τα μάτια. Αυτό βοηθά στη διατήρηση του επιβλαβούς υπεριώδους φωτός έξω από τα μάτια. Τα γυαλιά γυαλιών ηλίου φιλτράρουν το φως UV. Ασφαλώς σχεδιασμένα γυαλιά εξασφαλίζουν την ορατότητα στα εργοτάξια και στα εργαστήρια.

Και όταν φοράτε γυαλιά καταδύσεων ή ειδικά γυαλιά κολύμβησης, το επιβλαβές χλώριο στο νερό της πισίνας δεν επηρεάζει τα μάτια.

Ειδικά στον υπολογιστή θα πρέπει να καταβάλλονται σε καλό φωτισμό για την προστασία των ματιών. Τα διαλείμματα παρέχουν χαλάρωση. Αναβοσβήνει τα μάτια και δίνει στους οφθαλμούς πολύτιμη υγρασία. Η απομάκρυνση του βλέμματος στην απόσταση βοηθά επίσης στην ανακούφιση της οφθαλμού.

Διάγνωση και θεραπείες

Όταν η όραση υποχωρεί, η χειρουργική επέμβαση είναι συχνά η τελευταία λύση. Μια έγκαιρη διάγνωση μπορεί συχνά να σώσει την όραση και να την αποτρέψει από το να επιδεινωθεί. Οι επιτυχείς θεραπείες βασίζονται σε έγκαιρες διαγνώσεις.

Με τα λέιζερ, η ελαττωματική όραση μπορεί να βελτιωθεί ή και να εξαλειφθεί. Σε περίπτωση αβεβαιότητας, είναι καλύτερο να επισκεφθείτε τον οφθαλμίατρο. Η πρόληψη είναι καλύτερη από τη θεραπεία. Εάν ταξιδεύετε πολύ οδικώς, θα πρέπει να ελέγχετε τακτικά το όραμά σας. Η οδήγηση τη νύχτα είναι μια ιδιαίτερη πρόκληση για τα μάτια.

Οι κανονικές οφθαλμικές εξετάσεις συνιστώνται επίσης εάν δεν αναμένονται οφθαλμικές παθήσεις. Οι γνωστές ασθένειες των ματιών είναι ο καταρράκτης και το πράσινο αστέρι. Οι διαβητικοί υποφέρουν ορισμένες φορές από αμφιβληστροειδοπάθεια.

Υγειονομική περίθαλψη με βιταμίνες και συμπληρώματα

Μια υγιεινή διατροφή με φρέσκα συστατικά και θρεπτικά συστατικά είναι καλό για τα μάτια. Αυτές περιλαμβάνουν τις βιταμίνες Α, C και Ε καθώς και τα ανόργανα στοιχεία και τα ιχνοστοιχεία. Η προβιταμίνη Α είναι απαραίτητη για το οπτικό μοβ. Τα αισθητήρια φωτός εξαρτώνται από αυτό.

Οι βιταμίνες C και E συμβάλλουν στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών. Το καροτενοειδές απορροφά τις ακτίνες UV. Η λουτεΐνη βρίσκεται στο σπανάκι και το κάλιο. Ο κρόκος αυγού έχει επίσης λουτεΐνη, την οποία το σώμα δεν μπορεί να παράγει μόνο του.

Μαϊντανό, λάχανο και το μπρόκολο είναι πολύτιμα προμηθευτής της βιταμίνης C . Τα εσπεριδοειδή και οι πιπεριές είναι τόσο νόστιμα όσο είναι πλούσιες σε βιταμίνες. Η βιταμίνη Α βρίσκεται στα καρότα, το μαρούλι και τα βερίκοκα. Πολύτιμη βιταμίνη Ε διατίθεται με ξηρούς καρπούς, σπαράγγια και φρούτα.

Μια εναλλακτική λύση είναι τα ειδικά συμπληρώματα διατροφής , τα οποία περιέχουν βιταμίνες ματιών υψηλής δόσης. Τα πιο ισχυρά και γνωστά είναι η λουτεΐνη, η ασταξανθίνη και τα ωμέγα λιπαρά οξέα. Βοηθούν τα μάτια να αναγεννηθούν και να προστατεύσουν την όραση.

Το οπτικό σύστημα λειτουργεί καλύτερα με βιταμίνες Α, C και Ε Επίσης, ψευδάργυρο και σελήνιο , πολύτιμα ιχνοστοιχεία τα προληπτικά λήψη. Σούπερ φρούτα όπως acai και maqui και OPC Grapeseed Εκχύλισμα περιέχουν φυτικά εκχυλίσματα που έχουν θετική επίδραση στην όραση.

Βιταμίνη Ε
Η βιταμίνη Ε θεωρείται πραγματική πηγή νεολαίας. Χωρίς βιταμίνη Ε, το σώμα θα σκουριάζει όπως το παλιό σίδερο. Εκτός από την αντιοξειδωτική του δράση, η βιταμίνη Ε έχει πολλές άλλες ευεργετικές ιδιότητες που κρατούν την καρδιά, τους μυς και τα νεύρα υγιή. Σύμφωνα με μια μελέτη του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ με 40.000 άτομα, η βιταμίνη Ε αναστέλλει τη χοληστερόλη και μειώνει την καρδιακή νόσο κατά 37%. (περισσότερα…)
Ασταξανθίνη
Υπάρχουν πολλά αντιοξειδωτικά. Αλλά κανένα δεν είναι τόσο ισχυρό όσο η ασταξανθίνη. Προστατεύει όλα τα κύτταρα του σώματος, μειώνει τις ρυτίδες, τα σημεία ηλικίας και τις φακίδες. Ταυτόχρονα ενισχύει την όραση, προστατεύει από το ηλιακό έγκαυμα, αυξάνει τη δύναμη και την αντοχή, βοηθά στην υπογονιμότητα και πολλά άλλα. (περισσότερα…)
Λουτεΐνη
Η λουτεΐνη είναι μια σημαντική ζωτική ουσία για τη διατήρηση της όρασης. Η ανεπάρκεια λουτεΐνης αυξάνει τον κίνδυνο εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας (AMD) που οφείλεται στην ηλικία ή της θολερότητας των φακών (καταρράκτης). Η λουτεΐνη επίσης προάγει την ομορφιά από μέσα, αυξάνοντας την ελαστικότητα του δέρματος και αυξάνοντας την περιεκτικότητα σε υγρασία. (περισσότερα…)
Βιταμίνες ματιών
Ποτέ πριν δεν είναι τα μάτια μας τόσο έντονα υπερφορτωμένα όπως είναι σήμερα. Για ώρες διαβάζουμε, σερφάρουμε ή δουλεύουμε στον υπολογιστή, παρακολουθούμε τηλεόραση ή χρησιμοποιούμε τη μικρή οθόνη των κινητών τηλεφώνων μας. Επομένως, ειδικά τα μάτια χρειάζονται πολύ συγκεκριμένες ζωτικές ουσίες, που τα ενισχύουν και προστατεύουν, ώστε να μπορούμε να δούμε καθαρά. (περισσότερα…)
Πολυβιταμίνες
Μην αφήνετε τη ζωντάνια και την υγεία σας στην τύχη. Μελέτες δείχνουν ότι οι συνέπειες της ανεπάρκειας βιταμινών έχουν μεγαλύτερες επιπτώσεις στην υγεία από ό, τι υποθέτουμε. Μια καλή πολυβιταμίνη εγγυάται ότι παρέχει όλες τις σημαντικές ζωτικές ουσίες. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν μια πολυβιταμίνη ως ασφάλιση υγείας κάθε μέρα. (περισσότερα…)
Βιταμίνη C
Η βιταμίνη C είναι μια από τις σημαντικότερες βιταμίνες για την υγεία. Δεν ενισχύει μόνο το ανοσοποιητικό σύστημα και προστατεύει από κρυολογήματα, αλλά το κάνει πιο ανθεκτικό στο στρες. Ακόμα και το δέρμα, τα μαλλιά, ο συνδετικός ιστός και τα οστά δεν μπορούν να κατασκευαστούν χωρίς τη βιταμίνη C, καθώς εμπλέκονται ως συνένζυμο στο σχηματισμό κολλαγόνου. Ενισχύει επίσης τα αιμοφόρα αγγεία και αποτρέπει την εναπόθεση χοληστερόλης στα τοιχώματα των αγγείων, γεγονός που προάγει την ανάπτυξη της αρτηριοσκλήρυνσης. (περισσότερα…)
Acai μούρα
Το μούρο Acai είναι μια φυσική βόμβα ουσιών ζωτικής σημασίας. Είναι τόσο διαφορετικό όσο μια πολυβιταμίνη που περιέχει πρόσθετα αντιοξειδωτικά, αμινοξέα, υγιή λιπαρά οξέα, μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Το Acai παρέχει ισχυρή αντιοξειδωτική προστασία, επιβραδύνοντας τη διαδικασία γήρανσης. Προωθεί επίσης την αποτοξίνωση, και προστατεύει την καρδιά και τα μάτια. (περισσότερα…)
OPC
Η φύση μας παρέχει το OPC μια ζωτική ουσία που μπορεί να επηρεάσει θετικά την υγεία μας, τη ζωτικότητα και ακόμη και την εμφάνισή μας. Γι 'αυτό όλο και περισσότεροι γιατροί και διατροφολόγοι συνιστούν το OPC να παραμείνεις  νέος, όμορφος και υγιής. Το OPC αναφέρεται επίσης ως καλλυντικό από το εσωτερικό γιατί ενισχύει την παραγωγή κολλαγόνου και ελαστίνης του δέρματος. (περισσότερα…)
Superfoods
Οι τροφές Superfoods είναι τροφές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά που έχουν επιπρόσθετα θρεπτικά και υγιεινά οφέλη σε σύγκριση με άλλα τρόφιμα. Οι Superfoods είναι γεμάτες βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία και άλλες βιοδραστικές ουσίες που ενισχύουν φυσικά την υγεία και προλαμβάνουν τις ασθένειες. (περισσότερα…)
Ωμέγα 3
Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι από τα πιο σημαντικά θρεπτικά συστατικά της εποχής μας, καθώς έχουν πολύ θετική επίδραση στην υγεία. Η  επιστήμη επιβεβαιώνει  ότι τα ωμέγα 3 βοηθούν στην πρόληψη των καρδιακών παθήσεων, ομαλοποίηση της πίεσης του αίματος, χαμηλότερα επίπεδα χοληστερόλης και στην ανακουφίσει του πόνου στις αρθρώσεις, ημικρανίες και κατάθλιψη. (περισσότερα…)